okul teknoloji planı

FATİH PROJESİ TEKNOLOJİ ÇALIŞMA PLANI ÖRNEĞİ (OKUL MÜDÜRÜ)

Kısa Vade
Orta Vade

Uzun Vade
I.
LİDERLİK VE VİZYON
Eğitim lideri teknolojinin eğitim öğretimdeki önemine inanır. Bu inanç ve heyecanını öğretmenlerine de aktarmak süretiyle, onların da inanmalarını sağlar.
Eğitim lideri teknolojinin kullanılabileceği ortamı ve altyapıyı oluşturur, teknik donanımın kuruma ulaşmasını sağlar.
 Eğitim lideri teknolojinin ve teknolojik gereçlerin sürekli geliştiğini ve yenilendiğini bilir.  Yeniliklere açık olur ve bu yenilikleri uygulamaktan çekinmez.
II.
ÖĞRENME
Eğitim Lideri Teknolojiyi kullanma noktasında ihtiyaçları öğretmenleri ile  birlikte . İhtiyaçların karşılanmasına yönelik programını yapar. Paydaşları sorumlulukları konusunda bilgilendirir.
Eğitim Lideri tarafından öğretmenler  teknolojik gereçleri kullanma, kullandırma ve korunmasını sağlama konularında hizmetiçi eğitime alınır.
Eğitim Lideri; öğrenme ve öğretme süreci içerisinde öğretmenlerin hizmetiçi eğitimler sayesinde edindikleri bilgi ve becerileri derslerde uygulamalarını ister. Sonuçları izler, eksiklikleri ivedi olarak giderir .Zaman içerisinde  değişen , gelişen  uygulamaları öğretmenlerine duyurur.
III. VERİMLİLİK VE GÖREVLER
Eğitim Lideri kaliteli ve kalıcı bir öğrenmenin gerçekleşmesi için farklı metot ve teknikle teknolojik gereçlerin kullanılmasını ister.
Eğitim Lideri öğrenme ve öğretme süreci içerisinde teknolojik gereçlerle yapılan faaliyetleri izler. Değerlendirme toplantıları yaparak  öğretmenlerin birbirlerinin uygulama metotlarından faydalanmalarını sağlar.
Eğitim Lideri yenilikçi bakış açısı ile hep daha iyisini yapma arzusu içerisinde olur. Bu nedenle ülkemizdeki ve dünyadaki tüm gelişmeleri takip eder. Bütçeyi düzenler.
IV.
DESTEK, YÖNETİM VE İŞLEV
Eğitim Lideri teknoloji ile eğitim konusunun  faydası konusunda öğretmenlerin bilinçlendirir. onların istekli olmasını ve projeye sahip çıkmasını sağlar. Konuya yabancı  kalan öğretmenleri destekleyerek onları yüreklendirir. Sistemi verimli kullanmalarını sağlar. Teknolojik destek ekibini kurar.
Eğitim Lideri öğrenme ve öğretme süreci içerisinde teknoloji kullanımının sonuçlarını izlemek amacı ile öğretmen ve öğrencilere sosyal paylaşım araçları ile anketler düzenleyerek dönütler alır. Yapılan çalışmaları sınıf veya branş düzeyinde hazırlanan web sitelerinden takip eder.
Eğitim Lideri mevcut dönütleri analiz eder ve gerekirse uygulamada yeni öncelikler belirler. Bu öncelikler doğrultusunda yeniden planlamalar ve düzenlemeler yapar.
V.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitim Lideri geçerli ve güvenilir değerlendirme ölçekleri belirler. Bu ölçme araçlarını öğretmenlerine bildirir.
Öğretmenler verilen ölçme araçları ile değerlendirmelerini yaparak sonuçlarını yönetime bildirir.
Lider gelen sonuçları teknolojik destek ekibi ile birlikte değerlendirir. Gerektiğinde tedbirler alır.
VI.
BİLİŞİM ETİĞİ
Eğitim Lideri internet güvenliği ve doğru internet kullanma alışkanlığı üzerine kurum paydaşlarına gerekli bilgilendirmeleri yapar.
Öğretmen ve öğrencilerin internet kullanımında yasal ve etik kurallara uyup uymadıklarını gözlemler.
Öğrenci ve öğretmenlerin sürekli takibi yapılır. Gerektiğinde tedbirler alınır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder